Immo Haven kroont zich tot Vastgoedondernemer van het Jaar

De Confederatie van Immoberoepen (CIB Vlaanderen) reikte donderdagavond in Tour & Taxis de prestigieuze Real Estate Awards uit. Met deze prijzen stimuleert én inspireert de beroepsorganisatie het ondernemerschap in de vastgoedsector. Het Haspengouwse vastgoedkantoor Immo Haven werd verkozen tot Vastgoedondernemer van het Jaar, terwijl Huyzen Vastgoedgroep uit Antwerpen zich een jaar lang de Vastgoedbelofte van het Jaar mag noemen. De prijs die CIB Vlaanderen elk jaar toekent aan een politicus of organisatie die zich inzet voor de sector, ging naar Vlaams minister van Financiën, Begroting en Energie Bart Tommelein vanwege zijn positieve inzet voor de vastgoedsector (hervorming verkooprechten (registratierechten), verlaging van de erfbelasting, ...).

CIB Vlaanderen ging op zoek naar sterke ondernemersverhalen. Een onafhankelijke jury boog zich over de ingediende dossiers en duidde in elke categorie (Vastgoedondernemer en Vastgoedbelofte) drie finalisten aan. Gisterenavond bepaalde het publiek – zo'n 350 vastgoedmakelaars – via live stemming mee wie uiteindelijk met een prijs ging lopen.

Vastgoedondernemer van het Jaar
In de categorie Vastgoedondernemer van het Jaar waren de drie finalisten: Alain Haven van Immo Haven uit Alken, Christophe Niclaus van Immo2life uit Gent en Frank Valkeneers van EPMC uit Antwerpen. Immo Haven, een kantoor actief in Alken en Sint-Truiden, kwam als winnaar uit de bus.

Zaakvoerder Alain Haven: "Bij ons komen de mensen op de eerste plaats, dan de cijfers. Maar net daardoor kunnen we uitpakken met goede cijfers", reageerde een overgelukkige Haven.

Vastgoedbelofte van het Jaar
Niet alleen gevestigde waarden, maar ook aanstormend talent werd in de kijker gezet. Via live stemming kon de sector zo mee haar eigen Vastgoedbelofte van het Jaar kiezen. De drie genomineerden waren: Michel Maes van Huyzen Vastgoed­groep uit Antwerpen, Elke Neeskens van immosign+ uit Bocholt en Jan Vlieghe en Peter-Jan Matthijs van Albert Vastgoed uit Brugge.

Uiteindelijk werd Michel Maes de winnaar. “De combinatie van passie, kennis en risico durven nemen is het recept van mijn huidige succes”, aldus de kersverse Vastgoedbelofte van het Jaar.

Vastgoedstudent van het Jaar
In Brussel werden gisterenavond ook de vastgoedstudenten met het beste eindwerk van de hogescholen en van Syntra bekroond. Gilles Dupont van Odisee Hogeschool Aalst mocht de prijs in ontvangst nemen voor zijn eindwerk over de oprichting van een GVV (gereglementeerde vastgoedvennootschap) versus private equity. Bij de Syntra-studenten kwam Anne Raets van Syntra AB, Campus Berchem als winnaar uit de bus.

Pieter Pourbusprijs
De Pieter Pourbusprijs gaat jaarlijks naar een politicus of organisatie die zich op een positieve manier inzet voor de vastgoedsector in Vlaanderen. Het Directiecomité van CIB Vlaanderen kende de prijs dit keer toe aan Vlaams minister van Begroting, Financiën en Energie Bart Tommelein vanwege zijn positieve inzet voor de vastgoedsector. "Wij zijn ervan overtuigd dat de hervorming van de verkooprechten, die vanaf vandaag van kracht is, de vastgoedmarkt een boost zal geven", aldus CIB-voorzitter Stephan Coenen.

Georges De Wandeleerprijs
De Georges De Wandeleerprijs gaat traditioneel naar een verdienstelijk CIB-lid. Dit jaar mocht Dirk Coelus (Immo Woestyn uit Koksijde) deze prijs in ontvangst nemen. Dirk Coelus zet zich al jarenlang ten dienste van zijn collega’s in als bestuurder van CIB Vlaanderen en als voormalig voorzitter van de provinciale afdeling CIB Kust.

MEER INFORMATIE
Kristophe Thijs – Directeur Communicatie CIB Vlaanderen – kristophe.thijs@cib.be – 0476 60 43 61

Release Date:
vrijdag, 1 juni, 2018